Monday, November 17, 2014

Tentang Proposal Lagi II




Ini sambungan cerita dari 'Tentang Proposal Lagi'

Jumaat lepas (14 Nov 2014), aku jumpa Puan S lagi. Katanya, nak bagi sedikit review berkaitan dengan proposal aku. Semenjak tukar title hari tu, aku kena juga tukar jurnal sebagai bacaan dan rujukan. Itu cabaran. Tapi ditambah dengan dugaan bahawa aku kena buat lagi sekali from zero, due to the crashed document --> rujuk cerita nie.


Aku pergi jumpa dia petang tu, penuh bersemangat nak tahu berkaitan apa lagi kesilapan yang perlu perbaiki. Sekarang aku sudah berada dalam mode tak-sabar-nak-dapat-surat-tawaran. Sebab baru sedar, banyak benda yang aku buat berkaitan dekat dengan surat tawaran, terutama nak apply financial fund. 

Bila jumpa petang tu, aku tak dapat review lagi dan perjumpaan kami disambung lagi ke hari Ahad, pukul 3 petang, di rumah beliau.

Semalam Ahad (16 Nov 2014), aku jumpa Puan S lagi. Sudah dapat beberapa review. Antaranya:
  • A few grammatical mistakes, with improper sentences (Arghh, I need someone to proofread my work..ohmaiiiii)
  • Add some more points about the basic concept (from reference book) of introduction before going details (from journal)
  • The objective --> I have to change all, direction of focus to the main title of the project
  • The summarize of the journal is not enough simplified. Hmm :'( 

P/S: Apa-apapun cuba lagi ya Zatie, untuk percubaan kali ke-6. Aku kongsi kata-kata dari Thomas Edison sebagai pembakar semangat buat kita yang masih mencuba. Gambarimasu!!! Good night.



No comments:

Post a Comment